9. Oost/west..

22 april 2019 - Oranjestad-West, Aruba

Lieve allemaal,

Hierbij mijn laatste blog vanuit Aruba. Z'n gek idee. Ik weet nog dat ik de site aan had gemaakt en bij mijzelf dacht: 'over 8 maanden staat hier mijn avontuur gewoon beschreven'.
Wat is de tijd ontzettend snel gegaan en wat heb ik er van genoten.
Maar ook de laatste maanden/weken heb ik nog veel avonturen mee gemaakt. Het eiland is nog steeds niet saai en heeft nog steeds veel verassingen voor mij in petto gehad :)

bright side of lifefloatingmangel halto

Waar ik in mijn vorige blog nog afscheid had genomen van mijn lieve aruba-vriendinnetje-Romy stond ze een week later gelukkig alweer op arubaanse grond. Romy zou in haar eentje gaan reizen maar helaas is Colombia momenteel niet al te veilig dus had ze (gelukkig)besloten om nog even veilig terug te gaan naar aruba,YEAH. Romy heeft uiteindelijk nog 2 weekjes bij mij gelogeerd en we hebben nog even alles herhaald en optimaal genoten. Daarna is ze terug naar Nederland gegaan.

romy

goodbye romy

Februari- DE MAAND waar ze (collega's) al veel over hebben verteld, DE maand waar ze heel het jaar naar uit leven: carnaval. Wat een ervaring! Zo anders dan dat ik gewend ben.
Ook hier hebben ze (net als in Bergen op Zoom) een soort voorweekenden. Het begon met de 'Jouvert Morning', of hoe ze het voor de nederlanders noemen: pyama party. Dit feest begon om 4 uur 's nachts en eindigde om 09.00 uur 's ochtends. Dus vol goede moed (natuurlijk in pyama) zijn we er heen gegaan.

romy carnaval

Het was even zoeken maar uiteindelijk vonden we een donker pleintje..een aparte maar indrukwekkende sfeer. Het pleintje (naja pleintje, meer een donker steegje met onverharde grond) stond vol met arubaanse mensen die he-le-maal los gingen, stiekem werd ik er een beetje bang van. Allemaal hadden ze talkpoeder flessen om elkaar mee te 'bombarderen'. Dus op een moment zagen we niet veel meer omdat het 1 grote talkpoeder wolk was, met allemaal springende en gillende mensen. Maar goed we zijn de moeilijkste niet dus een half uurtje later stonden ook wij, vol met talkpoeder te springen op de muziek!
Van alles heb ik voorbij zien komen! Heel indrukwekkend om mee te maken. Later in de ochtend begon de parade. De carnaval bestaat hier eigenlijk altijd uit een soort 'parade'. Elke carnavaldag is er een parade en officieel moet je er aan mee doen (dan vier je echt carnaval) maar je kan natuurlijk ook naar de parade gaan kijken.

zomer carnaval1zomercarnaval2

Ik had een soort optocht verwacht, hoe ik dat ken vanuit Nederland. Het was heel bijzonder om te zien. Ze hebben allemaal mooie pakjes aan maar het grote verschil met de Nederlandse optocht is dat iedereen hier straal bezopen is. Tussen de parade lopen verschillende mensen met boodschappenkarretjes vol met alcoholflessen. Hun hebben maar 1 taak, iedereen voorzien van zoveel mogelijk alcohol. Maar dit maakt het misschien juist weer leuk om naar de parade te kijken hahaha, wat ik heb ik bijzondere dingen voorbij zien komen.
En die muziek, sorry krabbegat, maar dat is echt zoooo veel meer mijn ding!! Daar kan je niet op stil blijven staan.

zomer carnaval

Een weekje later kwam eindelijk lieve Evy naar het mooie Aruba.  Ein-de-lijk mocht ik haar laten zien waar ik al een half jaar over had gepraat. Eindelijk was ze hier! Top weekje gehad.

evy2evy

evy1

happyhour eef

Wat heb ik ongeloofelijk veel bezoek gehad, wauw wat doet mij dat goed!
En als kers op de taart kwamen mam&pap nog een weekje naar Aruba!
mampap2

Ondanks dat ze al een weekje waren geweest hebben we toch weer veel andere dingen gedaan. Zo zijn we gaan Hiken naar de Natural pool. Eerder had ik met kim&remke een buggy gehuurd, met als plan om eigenlijk off road naar de Natural pool te gaan maar omdat dit sterk werd afgeraden (te gevaarlijk en niet verzekerd) waren we niet gegaan. Dus nu ging ik met Mam&pap de tocht lopend aan.
Het was een hele hike maar super speciaal en bijzonder.

hiken1hikenhiken2

Een hele andere kant van Aruba, stil leven. Maar na een paar km waren we er: De natural pool! heel bijzonder stukje natuur, prachtig! (jeetje, dat ik dat nog eens zou zeggen, ben dus wel degelijk veranderd).

natural pool

Na de hike, lekker nog even in het zwembad bij het hotel geplonst. Daarna terug naar de kamer..maar we werden snel geconfronteerd met de buitenlandse temperaturen en dus andere beesten wat we gewend zijn. Degene die mij goed kennen weten dat ik al bijna knockout ga van een spin, dus wees blij dat er alleen een foto is van de slang ipv mijn reactie: whaaaaa.

slang

Wat fijn om weer zoveel knuffels en liefde te mogen ontvangen van het thuisfront. Ik was nu helemaal klaar voor de laatste maand hier op Aruba.

mampap3mampap

De volgende keer dat ik naar de airport zal rijden is omdat ik zelf naar huis toe ga..de volgende die door de ontvangstdeuren loop, zal ik zelf zijn. Spannend!!

Op mijn werk, afdeling B3, heb ik het zo naar mijn zin gehad! Daar had ik eigenlijk nooit van durven dromen.

Foto 13-04-19 21 56 26

Wat zijn mijn collega's lief voor mij geweest en wat heb ik mezelf thuis gevoeld.
Af en toe een andere werkwijze en andere taal dan dat ik gewend ben, Maar I LOVE IT! Zo ongeloofelijk veel mogen leren en kunnen groeien als verpleegkundige en persoon. Zoveel dingen die ik mee wil nemen naar Nederland, ik hoop dat dat gaat lukken. Nog 2 nachtdienstjes en dan zit mijn werk in het Dr. Horacio E. Oduber ziekenhuis er echt op. Bedankt lieve collega's van B3! Uit het oog maar nooit uit het hart.

top team  Foto 22-04-19 02 05 27

Het aftellen is nu dus echt begonnen, nog maar 8 dagen en dan zal ik terug naar Nederland vliegen.
Natuurlijk vind ik dit erg jammer...maar er zijn ook dingen waar ik erg naar uit kijk. Zoals:
- mijn eigen mooie autotje, waar ik van op aan kan.
- een dekbed! (hier kennen ze alleen maar lakens..)
- grasvelden, stoep en mijn fiets (wow 8 maanden geen fiets gezien)
- verharde weg & een snelweg (whooo harder dan 80, dan zal wennen zijn!)
- elke dag zomaar een nieuw schoon werk uniform uit de rekken pakken
- elke dag mijn kleren in de was gooien en weer opgevouwd terug in mijn kast krijgen!? Blijft een vreemd fenomeen..hahah grapje mam!
  Maar ben dit natuurlijk wel extra gaan waarderen!
en zo kan ik nog wel even door gaan. Maar goed, dit alles valt in het niets met wat ik allemaal van aruba ga missen, zon, zee strand etc.

catamaranoranjestad

WAUW WAUW WAUW, i did it! 8 maanden werken/wonen op het mooiste eiland; Aruba!
Een eiland waar ik nog nooit was geweest, een eiland waar ik niemand kende, een eiland ver weg van huis..
Maar ook een eiland waar het altijd zomer is, een eiland wat mij een warm welkom heeft geheten, een eiland wat mij als persoon ontzettend heeft laten groeien, een eiland vol mooie herinneringen en lieve mensen!
Spannend avontuur maar de beste keuze van mijn leven geweest!
Aruba, je bent prachtig!

Foto 06-04-19 15 14 32Foto 07-04-19 11 55 13

Maar aan alles komt een einde. En wat kijk ik er naar uit om straks terug te gaan naar Nederland, terug naar Bergen op Zoom, terug naar mijn familie en vrienden, terug naar daar waar ik thuis hoor!
Want Nederland, ook jij bent prachtig!

Ik ga nog extreem genieten van de laatste dagen! Tot snel lieverds!
Heeeeeeeeeele dikke kus uit Aruba!

bbybeach

1. Pap:
    22 april 2019
    Fantastisch om te lezen Sabine, wat een prachtavontuur! Maar kan niet wachten tot je weer fijn terug bent! Love you😘
  2. Hymke:
    22 april 2019
    Hey Sabine, ik heb je al die 8 maanden gevolgd en heb genoten van je prachtige verhalen.
    Zo bijzonder om te zien hoe je daar een leven oppakt en alles hier achterlaat.
    Hopelijk kun je weer acclimatiseren hier in Nederland en ga je ook hier weer van je werk als top verpleegkundige genieten.
    Heel veel succes en wie weet komen we elkaar weer tegen.

Je bent een kanjer!

Dikke knuffel

Liefs Hymke
  3. Gerda Nieuwenhuijzen van den:
    22 april 2019
    Wat een mooie ervaring Sabine. Die gaat een leven lang mee! Geniet nog van de laatste dagen en een goede terugreis gewenst.😘 Leon en Gerda
  4. Mariëlla Leutscher:
    22 april 2019
    Wat geweldig om zo jouw verhalen en ervaringen mee te kunnen beleven. Wat hè zo spannend vond, is volgens mij een top ervaring geworden. Zo gaaf dat je die stap hebt gemaakt, echt heel stoer. Geniet van de laatste dagen daar en goeie reis terug.
    Liefs, Mariëlla
  5. Ton en Wilma:
    22 april 2019
    Hallo Sabine, wat heb je het prachtig omschreven. Ik kan me voorstellen dat het heel vaak een WAUW moment geweest is voor je. Prachtige ervaring. You diid it. Geniet nog van de laatste dagen en voor straks een hele goede reis terug
  6. Marielle en Ko:
    23 april 2019
    Hoi Sabine, weer een fantastisch verhaal en o zo knap en stoer wat je allemaal daar hebt gedaan.
    Maar nu kijk ik toch weer uit om je in het echt weer te ontmoeten.
    Goede terugreis en een dikke kus. ✈️💋
  7. Saskia (Sabic):
    30 april 2019
    wat een geweldig avontuur: YOU DID IT!!
    Goeie reis terug!!