7. Bijzonder december

15 januari 2019 - Oranjestad-West, Aruba

Lieve lezers,

Het lijkt alweer lang geleden maar hopelijk hebben jullie een fijne kerst gehad en nogmaals een HAPPY NEWYEAR! Ik heb weer een reeks nachtdiensten dus het is tijd om mijn december avontuur in aruba vast te leggen in mijn blog.

hangmatshadowFoto 12-01-19 13 29 19

December.. een maand vol met feestdagen. Heel leuk maar ook wel een beetje moeilijk. Kerst staat er om bekend om met familie te zijn, en met zoveel km er tussen is dat erg lastig. Maar gelukkig heb ik kunnen skypen met het thuisfront. Zo hadden we contact op kerstavond, de familie lekker knus bij elkaar, openhaardje aan en (als ritueel) zelf gebakken appelflapjes. Ik/de telefoon werd neergezet op een lege stoel, dan leek het net of ik erbij was..tevens kreeg ik ook een appelflap (goed voor de lijn, want ik kon er natuurlijk niet bij..!).

skypen met kerstbrieven

Eigenlijk kon ik de Nederlandse-kerstdagen al een beetje beschrijven, gezellig met zijn allen eten, all you need is love kijken, wandeling/gourmetten op 2e kerstdag etc. Maar hoe mijn feestdagen dit jaar zouden verlopen was eigenlijk nog helemaal onbekend.
Maar wauw wat heb ik weer bijzondere dingen meegemaakt!

Laat ik beginnen met misschien wel het meest bijzondere aan mijn kerst dit jaar:

kerst weerberichtkerstkaart

Wat een temperaturen.. waar er normaal iets van het kerstdiner verbrand, was ik het deze keer zelf....ik kon wel wat koude sneeuw gebruiken op dit moment.

verbrand

Dan zal ik jullie wat vertellen over de kerstversiering. In nederland zijn we zuinig met de lampjes, anders wordt je al snel als asociaal geassocieerd. Maar in Aruba is dit een heel ander verhaal. Zo veel mogelijk lampjes is hier volgens mij het doel. Zelfs alle rotonde's (de middenstukken) waren helemaal versierd met enorm lichtgevende figuren. Alle palmbomen gaven licht en er was ook een speciale 'lichtjes-route'. Dat was een bus die door heel Aruba ging en dan langs alle lichtgevende huizen (natuurlijk super als jou huis daar aan mee deed!).

Het Ziekenhuis had een kerst-gala georganiseerd. Ik hoorde al veel belovende verhalen van mijn collega's. De ochtend voor het gala kwamen de meeste vrouwen al met mooie haarstukken, want voor het gala gingen ze goed uitpakken! Ik twijfelde om te gaan omdat ik die avond de nachtdienst in moest maar ik was toch erg nieuwsgierig geworden dus heb iets moois aangetrokken en ben er naar toe gegaan. De feestzaal was super mooi aangekleed en we hebben heerlijk gegeten.

galakerstdiner

Ik heb mijn ogen uit gekeken want de meeste collega's waren onherkenbaar, zo grappig! De arubanen pakken echt uit als ze een feestje hebben. Zo zei een arubaanse jongen tegen mij: 'weetje wat ik niet snap sabine? Ik heb in Nederland gestudeerd en alle meisjes in mijn klas hadden allemaal mooie jurkjes aan, waren opgemaakt en sommige hadden zelfs hakken aan!? Heel leuk hoor, maar toen gingen we op stap, en toen zagen ze er dus precies hetzelfde uit???! wat een domper'. Zo had ik het nog nooit bekeken haha!

Dan nog een leuk verhaal.. het kerstpakket! In een e-mail werd al aangekondigd dat je zelf een boodschappentas mee moest brengen als je het pakket kwam op halen. Dus zo gezegd zo gedaan. Netjes in de rij op onze beurt aan het wachten.

de kerstpakketten

en ja hoor eindelijk aan de beurt, tas open: BOEM, BAM kilo's gewicht in mijn tas.
Een reuze bevroren kip en ham! Ik heb nog nooit zo hard gelachen.

kerstpakketkerstpakket1

De arubanen waren hier ontzettend blij mee: 'dushi die hamm is so lekka!'. Omdat ik niet wist wat ik er mee aan moest heb ik het aan een collega gegeven. Maar ik kreeg er wel een heerlijke doggie-bag voor terug! goede deal dus :)

goodiebag

Op eerste kerstdag hebben we heel ordinair 'een kapsalon' gehaald en in onze relax-outfit op bed opgegegten met All you need is love hahaha gewoon omdat het nu kon, waarschijnlijk kunnen we dat nooit meer doen. En op tweede kerstdag zijn we lekker gaan uiteten.

1e kerstdag

al met al een mooie en bijzondere kerst meegemaakt!
PS: ik heb ook gewoon moeten werken hoor met kerst :P

kerstcrew

Oud en nieuw:
28 december kwam mijn verlaat kerstcadeau (of vervroegd nieuwjaarscadeau): Maartje! Mijn lieve vriendinnetje eindelijk weer kunnen knuffelen! Heel fijn om weer iemand bekends in de buurt te hebben, maar ook een beetje vreemd. Zitten we dan samen in Aruba.

maartjeFoto 04-01-19 13 56 05

Maar wat een top week hebben we gehad! ik heb haar zoveel mogelijk laten zien met als (letterlijk) klap op de vuurpijl: NEWYEARS' EVE. Met een paar meiden hadden we van te voren al een plannetje gemaakt voor oudjaarsavond. Eerst gezellig wat drinken en een bijhorende olie-bol eten.

Foto 31-12-18 20 53 01

Om 19.00uur moesten we natuurlijk even met Nederland skypen want daar was het inmiddels al 2019! Wij moesten nog eventjes wachten maar ook wij gingen knallend het nieuwe jaar in op een beachparty bij de Moomba! Met onze voetjes in het zand, genoeg drankjes in onze handen en swingende heupen is het nog een lange gezellige avond geworden.

Foto 01-01-19 11 03 14Foto 01-01-19 00 02 39

Maar veel tijd om uit te slapen hadden we niet. Om 11uur stonden we alweer paraat in onze bikini op het strand. We hebben er even over na moeten denken, gaan we wel het water in of niet? Maar we laten ons niet zomaar kennen en hebben ons gewaagd aan een verfrissende nieuwjaarsduik! Jaja je hoort het goed, rennend in bikini het water in in januari, echte waaghalzen....brrrrrr.

Foto 01-01-19 18 23 44Foto 01-01-19 14 29 41Foto 01-01-19 18 27 47

hierna nog een paar heerlijke dagen met maartje gehad. Maar toen moest ze helaas weer terug naar Nederland en ik weer aan de bak in het ziekenhuis. Maar dushi, deze bijzondere ervaring pakt niemand ons meer af!

Foto 04-01-19 13 58 46Foto 04-01-19 13 53 16Foto 04-01-19 13 48 14

Helaas gaan mijn lieve arubaanse vriendinnetjes romy & kelly eind januari naar huis..dat wordt wel een lastig momentje. maar we zijn nog optimaal aan het genieten samen van aruba. zo zijn we laatst naar palm island gegaan. Een klein eilandje met een waterpark, banaan, snorkelen en een all-inclusive concept. Wat hebben we weer gelachen! Pff wat hebben wij veel meegemaakt samen, niemand zal mijn aruba-avontuur precies begrijpen maar jullie wel! Vriendschap voor het leven!

Foto 07-01-19 19 36 05nursevriendinnengirls1Foto 06-12-18 21 43 24

Maar niet getreurd want er staat een hele leuke drukke planning op mijn schema
want a.s. donderdag komt lieve Neeltje naar aruba, direct daarna lieve kim en direct daarna mijn lieve zus alweer!!! Tevens had maartje een leuke envelop mee van lieve evy waarin stond dat ook zij een ticket heeft geboekt en dus in Maart naar Aruba komt! wiehoeeeee wat ben ik een mega bofkont en wat doet mij dat ontzettend goed! Een rijkdom aan vriendinnen en familie. Ik kan niet wachten om jullie allemaal 1 voor 1 te ontvangen en mijn wereldje te laten zien!
Ik hou zoveel van jullie! <3

PS: ik zit alweer op de helft van mijn bijzondere avontuur! Alweer 4 maanden op dit prachtige eiland en wat ben ik al veel ervaringen rijker, zo benieuwd wat de andere 4 maanden mij nog gaan bieden.
Hele dikke kus uit het nog steeds zonnige Aruba!

Foto 04-01-19 13 49 37

1. Mariëlla Leutscher:
    15 januari 2019
    Ook voor jou natuurlijk de beste wensen voor het nieuwe jaar en dat je nog mooie dingen mag meemaken daar. Elke keer leuk om die verhalen te lezen. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Geniet ervan meid😘
  2. Kim:
    15 januari 2019
    Wat een mega mooi verhaal weer! Zo trots op je 😍 Kan niet wachten je weer te zien: tot over 11 daagjes! 🏝😍🥂
  3. Matthy lodewijkx:
    15 januari 2019
    Wat een avonturen en wat een genot om het te lezen. Nou Sabine de meiden kunnen niet wachten hoor. Ze zijn er klaar voor!!😘
  4. Saskia (Sabic):
    15 januari 2019
    Jij bent je nieuwe jaar echt goed gestart!!! In bikini! Geweldig.....Geniet er van en ook van alle bezoeken die je nog krijgt. Gezellig!! Groetjes Sas (Sabic)
  5. Ilse:
    15 januari 2019
    Wow Sabine, wat heb je het heerlijk daar! Blijf goed genieten, doen wij ook van je blogs! Liefs van Arjan, Ilse en knuffel van onze meiden 😘
  6. Marielle en Ko:
    15 januari 2019
    Zo wat een super leuk verslag weer.
    Heerlijk om te lezen.
    Het lijkt me een hele aparte ervaring om met zulke hoge temperaturen kerst en oud en nieuw te vieren.
    We hebben je wel gemist hoor.
    Aan bezoek gelukkig geen gebrek.
    Geniet er maar lekker van en heel veel plezier nog.
    Dikke kus van ons. 😘💋