5. Girls just wanna have SUN

9 oktober 2018 - Oranjestad, Aruba

Hee Lieverds,

Hier weer een update uit het zonnige Aruba. Naja ik moet wel eerlijk zijn, het zonnetje schijnt hier heeeel veel maar zojuist in het regenseizoen begonnen dus soms komt het hier met bakken naar beneden! Echte tropische regenbuien, maar nog wel steeds boven de 30 graden dus lekker verkoelend zullen we maar zeggen! En zoals we in Nederland vaak zeggen, na regen komt zonneschijn. Maar hier hoef je niet zo lang te wachten want na de plensbui komt de zon weer terug en kan ik lekker verder met zonnen!
  moomba beach  snorkel  beach

Waar ik in mijn vorige blog nog met trots aan jullie zat te vertellen dat ik een woning en auto heb gevonden en dat ik het best spannend vond om weer te gaan verhuizen. Is het nu al weer gebeurd en zit ik alweer 1 weekje in mijn nieuwe studio en dat bevalt mij super goed! Zoals ik al had verteld is de studio gloed nieuw. Zo nieuw dat ik nog geen keuken had..maarja dat is Aruba..dushi relaxxx wat vandaag niet komt, komt morgen. En zo dus ook mijn keuken.

studio  studio1  studio2  studio3

De volgende dag kwam mijn keukentje en 4 dagen later daar ook de bijhorende pannen. Maar heel erg was dit niet want ik mocht gratis eten afhalen bij het restaurant (die pannen had ik dus liever nooit gekregen haha). Dus gelijk quality-time met blue-village meiden, lekker samen eten.
 eten omdat ik nog geen keuken had  eten omdat we nog geen keukentje hebben

Mijn eerste dagje op BlueVillage heb ik al gelijk weer andere mensen leren kennen. Super leuk! En inderdaad, zoals gehoopt, hebben zij allemaal een ander verhaal wat hen naar Aruba heeft gebracht. Zij werken bijvoorbeeld in een kroeg, hotel, basisschool, dansschool echt van alles dus super leuk om andere verhalen te horen. Quality (mijn vorige complex) is maar 900m hier vandaan dus gelukkig kan ik nog vaak genoeg op en neer om bij te kletsen met mn nurse-vriendinnen.

&malou    boottocht

Ook heb ik mijn oude auto weer terug gebracht en mijn nieuwe toettoet gehaald! Daar ben ik ook super blij mee, wel even wennen want het is een automaat. Maar goed voor alles een eerste keer. Het heeft me wel een paar whiplashes opgeleverd want jeeeeeetje wat heb ik vaak de koppeling ingetrapt (de rem dus!!)..Maar inmiddels kan ik ook overweg met een automaat haha!

oude car       nieuwe car

Op het werk gaat ook alles lekker door. Ik heb het nog steeds super naar mijn zin. Ik merk dat ik met collega's steeds meer een band krijg en dat is natuurlijk super fijn. Het is wel ontzettend hard werken en loop regelmatig nog tegen wat dingentjes aan. Maar het zijn onwijs veel leerprocessen waar ik achteraf super trots op ben. Er zijn steeds meer Nederlanders op de werkvloer dus dat maakt het ook heel gezellig. En erg fijn omdat we een beetje in het zelfde schuitje zitten, zo zijn we een goed luisterend oor voor elkaar. In Nederland zijn collega's vaak je collega's en heb je daarnaast je eigen vriendinnen maar hier zijn veel collega's ook mijn vriendinnen. Dus hard samen werken overdag en daarna lekker naar het strand en cocktails drinken in de kroeg. Zodra ik buiten stap van werk heb ik direct weer een vakantiegevoel, zo lekker!

nurse-friends   nurse      cheers #zatamaran

Op een van mijn vrije dagen zijn we met een catamaran mee geweest. Een 3 uur durende boottocht met verschillende stops om te snorkelen, en niet geheel onbelangrijk onbeperkt cocktails inbegrepen.
Achteraf gezien noem ik het geen catamaran maar een KATERmaran of een ZATamaran. Dat is een betere verwoording.

snorkels     oké    sexy          drankjes op de boot        finding nemo
Om te zorgen dat die cocktails niet meteen naar mijn heupen/billen gaan (wat bij de meeste arubanen geloof ik wel is gebeurd) trek ik af en toe ook nog mijn sportpakje aan om even lekker te zweten. Soms zwem ik een paar banen in de heldere zee en in de zon (vervelend he?). En pas zijn we rennend de Hooiberg op geweest om bovenaan te genieten van het uitzicht. Perfecte workout!

hooijberg     hooiberg

Nederland mis ik absoluut nog niet. Maar mijn lieve familie en vriendinnetjes mis ik natuurlijk wel heel erg! Maar er zijn al aardig wat tickets geboekt wat betekent dat ze gewoon deze kant op komen, gelukkiger kunnen zij mij niet maken!
Ik kan niet wachten dat die digitale knuffels, reallife knuffels worden!

skypen             familie skype           skypen1

Dan nog een leuk nieuwtje. In een van mijn eerste bloggen had ik verteld dat ik tijdens een karaoke night een liedje had gezongen (waar een filmpje van is gemaakt). Nu zat ik op het werk in een overleg en op het einde had de zorgmanager nog een paar mededelingen met als laatste mededeling: 'We hebben eindelijk iemand gevonden die ons team gaat vertegenwoordigen tijdens het Hospital Songfestival, daar zit ze: Sabine!'
mijn reactie: WHAT? hoe kom je daar nou bij hahah? Precies heeft ze het me niet vertelt, 'ik heb zo mijn bronnen' was haar antwoord. Maar goed, zoals ik al zei mijn collega's zijn mijn vriendinnen hier en waren dus aanwezig bij mijn 'optreden' in de kroeg. Veel tijd om er uberhaupt over na te denken had ik niet, want ze hadden me al opgeven. Ik heb al een mail ontvangen voor de zogenoemde 'trainingsdagen' want ik moet dus echt gaan oefenen met een hele band! Super tof!
2 november is het songfestival dus ik ben benieuwd!
 HOH songfestival

WAUW wat ben ik aan het genieten! Ik heb hier dagelijks een geluksmomentje en zit super lekker in mijn vel. Niet dat ik het slecht had in Nederland maar ik vind het stiekem wel heerlijk om daar even afstand van hebben kunnen nemen, om op onderzoek te gaan naar wie ik nu eigenlijk precies ben.
Ik gok op een zeemermin hihihi.
zonsondergang   beach day  catamaran

Gisteren (zondagavond) zijn we weer op stap geweest en vandaag een beetje bijgekomen op het strand! Momenteel zit ik weer in de nachtdienst. Maar er staat deze week alweer van alles op de planning. Zo willen we nog naar Palm Island gaan (een eilandje waar van alles te beleven is kwa entertraining, incl eten en drinken. Een soort waterpark maar dan op een eilandje, hoe en wat precies weet ik ook niet maar dat is vast weer te lezen in mijn volgende blog (cliffhanger)! Tevens ga ik zaterdag eindelijk naar Baby Beach, dat blijkt het mooiste strand te zijn van Aruba en daar ben ik dus nog niet geweest (druk druk) daarna gaan we lekker uiteten bij de Zeerovers waar ik al veel goede verhalen over heb gehoord en daarna natuurlijk weer op stap! Maar nu eerst nog even 4 nachtdienstjes knallen :)

girls just wanna have sun         beachbank         biertjes   ​

Zo dat was hem weer! Ik vind het super leuk om al jullie reacties te lezen dus hou je vooral niet in!

HELE DIKKE KUS EN KNUFFEL!
en een extra dikke knuf voor mijn lieve fam, die altijd voor mij klaar staan ook met 7894 km er tussen <3.

1. Simon:
    9 oktober 2018
    Wat een inspirerende en mooie verhalen! Leuk om te lezen! Fijn dat je het daar zo naar je zin hebt! Al die zonnestralen uit de lucht en in je ogen! Geniet ervan daar!! xx
  2. Saskia (Sabic):
    9 oktober 2018
    Oh wat super leuk om je grote avontuur daar mee te beleven. Kijk nu al uit naar de volgende!! En wat ontzettend fijn dat je het zo naar je zin hebt. Heel veel lieve groetjes Sas (sabic)
  3. Pap en Mam:
    9 oktober 2018
    Heerlijk je zo 'zien' genieten! Ongelooflijk wat je in zo'n korte tijd allemaal al hebt meegemaakt! Ik ga je hier al wel steeds meer missen hoor... inmiddels 1 van de kaarten die je voor ons hebt achtergelaten voor de 'special moments' opengemaakt... zo liefffff!!
    Nog 39 nachtjes, dan gaan we het allemaal live zien! @aftellen is begonnen! love you xxx
  4. Gerda Nieuwenhuijzen van den:
    9 oktober 2018
    Volgens mij heb jij daar een super tijd. Veel zien, andere mensen ontmoeten en leuk werk. Alvast veel succes met het Hospital Songfestival. Wat mij betreft is de uitslag al bekend😉👍👏 Liefs van ons
  5. Ilse:
    9 oktober 2018
    Ah wat een heerlijke blogs Sabine! Wat fijn dat het zo goed met je gaat en dat we zo een beetje mogen mee genieten. Blijf lekker genieten en we zien uit naar je volgende verhaal!! 😘 Liefs Arjan & Ilse
  6. Mariëlla Leutscher:
    9 oktober 2018
    Wat superleuk die verhalen. Zo te lezen heb je het goed naar je zin! Geniet ervan meid
  7. Kim:
    Tof verhaal weer dit Sab. Geniet ervan!❤️
  8. Matthy lodewijkx:
    Hoi Sabine
    Wat leuk om te lezen dat je het zo super naar je zin hebt. Hoor natuurlijk wel eens wat via kim maar dit is ook zo leuk om te lezen en je foto’s te zien. Blijf het stoer van je vinden. Lieverd geniet er met volle teugen van . Groetjes : matthy
  9. John & Jolanda:
    11 oktober 2018
    Aruba was een goede stap voor jou, we zeiden al tegen je dat jij het daar helemaal te gek zou vinden. En gelukkig is dat ook zo. We zien je genieten en genieten met jou mee. Leuk dat je zoveel bezoek gaat krijgen, daar kijk je echt naar uit! En er komen nog zoveel mooie maanden aan. Deze tijd vergeet je nooit meer. Have fun Sabine en pas goed op jezelf! X
  10. Ad en Ineke:
    13 oktober 2018
    Hoi Sabine,
    Wat heerlijk om mee te kunnen genieten van je reisverhalen.
    Fijn dat het zo goed met je gaat !!
    Leuk werk, leuke vriendinnen en veel zon en zee 🏊🏻🌞
    Heel veel succes bij het songfestival, je gaat vast hoog scoren 👍🎖
    Liefs van ons 😘😘
  11. Selina:
    25 oktober 2018
    Zo te zien ben je heerlijk aan het genieten daar. Leuk om zo al je verhalen te lezen en de foto's te zien.
    Geniet nog lekker van de tijd daar en ga je volgende blog zeker weer lezen
    Liefs selina
  12. Linda Huysmans:
    7 november 2018
    Benieuwd hoe je zang carrière verloopt 😘
    Geniet lekker Sabine ! Groetjes Linda