2. Het is bijna zo ver!

8 augustus 2018 - Bergen op Zoom, Nederland

Vacature: Verpleegkundige in Aruba
Wauw, wat een vacature! Al een tijdje zat ik er over na te denken om te gaan werken in het buitenland. Top ervaring lijkt me dat en NU is mijn kans. Met mijn diploma op zak, 22 jaar jong en opzoek naar een nieuwe uitdaging trok ik mijn stoute schoenen aan en heb ik mijn CV opgestuurd. 'Laat ik het maar gewoon proberen' kwam direct in mij op want niet geschoten is altijd mis.

En zo gezegd, zo gedaan. Al gauw kreeg ik het bericht dat ik op gesprek mocht komen in Breda (waar het hoofdkantoor zit van het bureau), een paar gesprekken en formulieren verder kwam ik in aanmerking voor een Skype sollicitatie met het Dr. Horacio E. Oduber Hospital in Aruba. Super spannend!
Dus gelijk mijn Skype account opgefrist en even geoefend met Melissa (zus) zodat ik even kon kijken hoe het ook al weer werkt (en kon bepalen hoe ik moet gaan zitten, hoe ik de camera moet zetten en wat ik het beste aan kan trekken haha). Na wat tips en tricks was ik er wel klaar voor. Behoorlijk gespannen en met klamme handjes zat ik voor mijn laptop naar het beeldscherm te staren en te wachten totdat ik werd 'ingebeld' door Aruba voor het skype gesprek. Het sollicitatie gesprek was met 2 arubaanse verpleegkundigen en verliep erg vlot naar mijn mening.
Direct de dag daarna kreeg ik het goede bericht dat ik was aangenomen!
YEAAAAH, wow super vet! Ik kon het bijna niet geloven (eigenlijk nog steeds niet).
Time for a new adventure
Na het spannende nieuws te hebben verspreid, en zelf een beetje aan het idee te kunnen wennen, kon ik gaan beginnen met al het regelwerk. Geboorteakte, MRSA-test, uitschrijven in Nederland, autootje schorsen, verzekeringen aanpassen etc. Met hulp van pap en mam ben ik inmiddels een heel eind rond en bijna klaar voor vertrek. Buiten het feit dat ik heel mijn koffers nog moet gaan inpakken..want jeetje ga maar eens een koffer inpakken voor 8 maanden! Gelukkig is het in Aruba altijd rond de 30 graden dus mijn winterkleren kan ik thuis laten, dat scheelt veel kofferruimte! Dus nu nog een goede tactiek vinden die er voor zorgt dat ik al mijn jurkjes, bikini's, slippertjes etc. mee kan nemen (voor degene die mij kennen weten dat dit een onmogelijke optie is #shopaholic). Gelukkig heb ik nog even de tijd om ook dat uit te vogelen.

koffers zijn binnen

Inmiddels heb ik 2 meiden uit Nederland leren kennen die ook 30 augustus naar Aruba vliegen en gaan werken in het Ziekenhuis als verpleegkundige. Dus ik kan momenteel mijn (koffer)stress met hun delen en het idee om straks niet helemaal 'alleen' op het vliegtuig te stappen is toch een super fijn idee!

Het aftellen kan nu dus echt gaan beginnen! Nog 2 weekjes werken in het Bravis ziekenhuis en dan nog 1 weekje genieten van het mooie Nederland met mijn lieve vriendinnetjes en familie voordat ik het vliegtuig op stap!
mam&pap     zussen   lieve vriendinnen      lieve vriendinnen    ​​

1. John & Jolanda:
    8 augustus 2018
    Wat een prachtig avontuur Sabine! Dat gaat daar helemaal goed komen met jou.
    Enne..je weet Lara te vinden als je advies nodig hebt hè? Ze weet ook hele leuke plekjes met happy hours en mooie "must see" locaties.
    Heel veel plezier daar!