3. Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik wel kan!

5 september 2018 - Oranjestad, Aruba

30 Augustus, om 6.00 uur gaat mijn wekker af. Ik was direct klaar wakker en sprong m'n bed uit (dat heb ik nou anders nooit). Terwijl ik geniet van mijn voorlopig laatste wandelingetje met Lola heeft mam nog een paar broodjes gemaakt voor onderweg en pap had ondertussen al mijn koffers in de auto gedaan. Klaar voor vertrek! Onderweg pikken we melis nog op en voordat ik het weet staan we op Schiphol. En dan komt dat moment waar ik best tegen op keek: afscheid nemen.. Na heel veel knuffels, kusjes, lieve woorden en wat tranen is het dan zo ver: op naar Aruba!

miss you guys already    familie <3    uitzwaaien
Samen met Kelly en Romy (meiden die ik al eerder had leren kennen) gingen we door de douane en stapte we het vliegtuig in. Het moment dat het vliegtuig los is van de Nederlandse grond besef ik het eigenlijk voor het eerst, ik ga naar Aruba!

Na een goede vlucht en een veilige landing zit de 10 uur durende vliegreis erop en zet ik mijn eerste stap op Arubaanse grond. In de aankomsthal staat een hele lieve vrouw van het ziekenhuis ons op te wachten en brengt ons naar het Quality appartementencomplex waar ik de eerste maand zal verblijven. Nadat we hadden ingecheckt kregen we direct een rondleiding in Aruba en ze reed gelijk naar een supermarkt zodat we alvast wat boodschapjes konden doen! Rond 21 uur (03.00 uur Nederlandse tijd) komen we weer aan bij het appartement. Ik was kapot, na al die emoties en lange vliegreis, plof ik dan ook direct op mijn bed. Opnieuw weer een apart besef: daar zit ik dan, in mijn pyjamaatje, in een vreemd land, helemaal alleen, klaar voor een nieuw avontuur.
Om 5 uur 's nachts ben ik klaar wakker #jetlag. Na een lekkere douche kruip ik nog even terug in mijn bedje en ga voor het eerste skypen met het thuisfront. Gezellig bijgekletst en ik heb ze even een digitale rondleiding door mijn appartement gegeven!
Om 10 uur had ik een intake gesprek bij het ziekenhuis. Hier moest ik nog een aantal papieren ondertekenen en kreeg ik uitleg voor wat ik nog allemaal moest doen. Mijn werkvergunning is nog niet binnen dus daar moet ik op wachten, ik krijg nog een medische keuring, moet mezelf nog gaan inschrijven etc. Tevens moest ik mijn officiële diploma nog laten zien bij de volksgezondheid (andere kant van het eiland..) . Dus samen met romy en Kelly besloten we om dat direct te doen. Opeens was aruba heel groot.. Maar we hadden het gevonden! Daarna kregen we een rondleiding in het ziekenhuis waar ik gelijk mijn personeelspas heb laten maken en mijn uniform gepast!
zuster pakje passen
Het ziekenhuis ziet er heel erg oud en vervallen uit, een 6 persoonskamer, weinig en oud apparatuur, schimmel aan de muur etc. Maar ze zijn bezig met nieuwbouw en heb ik nou even geluk, mijn afdeling is net klaar en dus gloednieuw! Het ziet er super modern en mooi uit, misschien nog wel mooier dan in Nederland! Ik ben benieuwd naar de werkdruk en werkwijze. Maandag mijn eerste werkdag, spannend! Maar nu was het eerst tijd voor wat ontspanning, hup bikini aan en op naar het witte strand en fel blauwe zee!
blue   girlsss
Na het strand frissen we onszelf even op en gaan opzoek naar een leuk tentje waar we onze eerste cocktail kunnen gaan drinken! We gaan naar Bugaloe, wat een toffe tent. Opnieuw een aruba-besef: midden op zee, om 22 uur nog in een jurkje, 28 graden, haren in de wind, cocktail in mijn hand en vuurwerk op de achtergrond. Wauwww 😍 hier kan ik best aan wennen!

Tevens heb ik mezelf verdiept in een autotje en verblijf. ik heb besloten om eerst even een auto te huren zodat ik het eiland kan verkennen en misschien nog andere mogelijkheden ga ontdekken voor een auto. Maar voorlopig ben ik er erg blij mee en kan ik gaan touren!
toettoet

Van het weekend kon ik lekker bijkomen bij het zwembad. Eind middag gingen we weer met z'n allen naar het strand en drinken we cocktails bij de happy hours. Zaterdagavond gaat we opnieuw naar Bugaloe. En op karaokeavond kon ik me natuurlijk niet in houden dus heb ik nog even een liedje gezongen! Kon ik dat ook weer van mijn bucket list afstrepen!
Zondag op tijd naar bed want maandag mijn eerste dienst!
Happy hour  beach day

Vol goede moed en gezonde spanning trek ik maandagochtend mijn uniform aan en vertrek ik naar het ziekenhuis. De komende 8 maanden sta ik op afdeling B3: neurologie, maag-darm-lever, kno en plastisch chirurgie. Erg interessant!
Ik sta gelukkig samen met iemand gekoppeld en krijg flink veel uitleg. Het is echt een super mooie afdeling (hele moderne apparatuur/monitoren, tilliften komen uit het plafond, luxe medicijnkarren, alleen maar 1 of 2 persoonskamer). Maar er is wel een hele andere werkwijze .Waar we in Nederland veel bezig zijn met computers is dat hier niet, ze werken nog met 'mappen/statussen'. Leuk om te zien hoe het ook kan, schrijven klinkt ouderwets maar in mijn ogen is het ook een stuk efficiënter dan alleen maar alles in dat computersysteem te zetten (in nederland kunnen we soms flink overdrijven met alle regeltjes en digitale dingen). Schrijven kost vaak minder tijd, dus soms is er ook meer tijd voor de patiënten wat ik erg fijn vind! Maar aan al die papieren en andere regeltjes moet ik natuurlijk nog wel erg wennen, maar goed ik begrijp de werkwijze en structuur van de afdeling nu een beetje.
Ik heb nu 2 dagdiensten (06.50-14.50) erop zitten. Samen/onder begeleiding ging het goed, maar of ik nu in mijn eentje al de 'toko' kan gaan draaien dat betwijfel ik, maar goed ik volg mijn verpleegkundige inzicht en anders vraag ik het gewoon! De mensen zijn heel vriendelijk en erg aardig.
ik heb het nog nooit gedaan, maar ik denk dat ik het wel kan!

Na mijn tweede dagdienst moet ik naar de medische keuring. Daar ga ik dan, in mijn eigen toettoet, met mijn uniform nog aan (want ja, die moet je hier zelf wassen op Aruba, in tegenstelling met Nederland waar je elke dag een schoon uniform pakt) op weg naar een dokter. Ik meld me netjes aan bij de balie en gelukkig verwachten ze me al. Een arubaanse dokter vangt me op en doet een aantal testjes, YES ik ben goedgekeurd. Ook wel fijn om te weten. Als ik terug thuis kom ben ik erg moe en hersendood haha, alles wat tegen me wordt gezegd gaat momenteel even helemaal langs me heen. Al die informatie, al die nieuwe indrukken, daar wordt je behoorlijk moe van. Maar hoe gestressed ik nog thuis kwam, hoe snel ik het ook weer was vergeten. Want nog geen 30 minuten later lag ik heerlijk in mijn bikini aan het witte strand en blauwe zee!
beach    heb de zon zien zakken moomba beach

Morgen (woensdag) ben ik lekker vrij en ga ik samen met andere meiden het eiland verkennen, beetje strandjes hoppen en winkeltjes bekijken. 's avonds gaan we met een hele groep voor het eerst op stap!
Donderdag, vrijdag en zaterdag heb ik mijn eerste avonddiensten! Ik ben benieuwd, en ik hou jullie op de hoogte!

Nou dat was weer even een flinke update maar ik heb al zoveel meegemaakt in die paar dagen. Maar het voornaamste: ik heb het al goed naar mijn zin, en kijk uit naar de komende tijd!

Heeeeeeeeel veeeeeeel kusjes vanuit het zonnige Aruba!

1. Marjolijn:
    5 september 2018
    Heerlijk Sabine, goede eerste indruk!
    Geniet van je vrije dag en het mooie eiland 😘
  2. Jose:
    5 september 2018
    Leuk Sabine om je te mogen volgen. Geniet er maar heel veel van.
  3. Pap en Mam:
    5 september 2018
    Nog geen week weg en al zoveel ervaringen rijker! Zo trots op jou ❤️😘
  4. Jennifer Hartog:
    5 september 2018
    Leuk om zo mee te kunnen lezen🤩 wat een geweldig verhaal. Heeeel veeeel plezierr daaro en ik zal zeker mee lezen😘
  5. Marja Duran:
    5 september 2018
    Ik vond het reuze leuk om je belevenissen te volgen .Je schrijft echt leuk .Heel veel succes en ik ga je 2 e verslag zeker lezen ! Groetjes Marja.
  6. Marja Duran:
    5 september 2018
    Wat leuk om jou belevenissen te volgen en je schrijft zo leuk ! Heel veel succes en ik ga zeker je 2 e verslag lezen .Groetjes Marja Duran
  7. Esmee van Goens:
    Leuk om je ervaringen zo te lezen! Heel veel plezier en succes in Aruba Sab 😘
  8. Eef:
    5 september 2018
    Lieve sab! Wat fijn om te lezen gaat je het naar je zin hebt. Hier wordt je gemist. En kan niet wachten om je volgende blog te lezen. Love you xxxxxx
  9. Marielle en Ko Nolten:
    5 september 2018
    Wat leuk zo'n verslag, kunnen we alles op afstand mee beleven.
    En wat een leuke en mooie foto's. Ik kijk al weer uit naar het volgende verslag.
    Dikke kus van ons en veel plezier en succes.
  10. Gerda Nieuwenhuijzen van den:
    5 september 2018
    Zo dat is al een heel verhaal. En wat een ervaringen al in één week. Leuk om dat allemaal te lezen. Het lijkt me heerlijk om na gedane arbeid zo heerlijk te kunnen relaxen op het strand 🏝🌅Liefs van ons.
  11. Leo Sebregts:
    heel leuk verslag
  12. Saskia (Sabic):
    18 september 2018
    Wat Leuk om te lezen!! Je doet het toch maar even....geweldig!
    En het strand is super om te zien, net ff anders dan de Boulevard hier :)